CROWDFUNDING
Több helyen is kommunikáltuk már, hogy belevágtunk egy crowdfunding kampányba. Az alábbiakban szeretnénk egy kicsit bővebben kifejteni a döntés hátterét, terveinket, céljainkat.
Már a főzde hat-hét évvel ezelőtti tervezgetésekor láttuk, hogy rengeteg tőke szükséges a piacralépéshez. A vágyunk, hogy létrehozzuk a Fehér Nyulat, azonban erősebb volt, mint ez a kihívás, és még ha a tervezettnél lassabban is, de összeszedtük a szükséges összeget. Aztán az indulás első éveiben rögtön látszott, hogy további beruházásokra van szükség ahhoz, hogy tartani tudjuk előkelő pozíciónkat a hihetetlen gyorsan fejlődő hazai sörpiacon. Ebben az időszakban csatlakozott a tulajdonosi körhöz néhány sör iránt elkötelezett befektető, akik azóta igazi csapattaggá is váltak. Ez a jó tapasztalat meghatározta azt, ahogyan azóta a tőkebevonásra tekintünk.
Most jött el az a pillanat, amikor ezt egy következő szintre szeretnénk emelni. Egy olyan időszakban vagyunk, amikor a piaci körülmények még a háború ellenére is eddig a legideálisabbnak látszanak. Végre nyitnak a vendéglátóhelyek, a Fehér Nyúl brand egyre erősebb, amit napi szinten tapasztalunk különböző új megkeresések formájában. Sok helyen jelen vagyunk, és az exportunk is szépen fejlődik. Egyszóval az évünk nagyon jól indult, a folyamatos termelés ellenére egyre gyakrabban előfordul, hogy egy-egy alapsörünkből kifogyunk. A tőkebevonással azonban nem az a célunk, hogy hirtelen nagyot növekedjünk.
Csak annyit szeretnénk kapacitásunkon fejleszteni, ami a tényleges piaci igények kielégítését lehetővé teszi. Nem akarunk szűkíteni a szortimenten, és néhány jól bejáratott, eladható, de „lebutított” sörrel meghódítani a regionális sörpiacot. Pont ellenkezőleg. A megkezdett úton megyünk tovább, azaz még több féle sört fogunk főzni. Olyanokat is, amit a jelenlegi rendszerünk nem tesz lehetővé. Ennek részleteit egyelőre nem áruljuk el, de számunkra is izgalmas és új irányokról van szó. A hordóérlelt sorozatunkat is tovább bővítenénk, mennyiségben és fajtában egyaránt.
Raktárunkat is fejlesztenénk, ezzel biztosítanánk, hogy az intenzívebb árumozgás esetén se sérüljön a kiszolgálásunk minősége, valamint a sörök tárolásának körülményei sem. Saját labort hoznánk létre. Ez egyrészt csökkentené a laborvizsgálatok költségét, másrészt lehetővé tenné régi vágyunkat, az élesztőmenedzsment elindítását. A fentieken túl több költségcsökkentő és a minőséget még tovább erősítő beruházást hajtanánk végre. Ilyenek például az RO berendezés, nitrogén generátor, nagyobb kapacitású roppantó beszerzése. Célunk még a brand további erősítése itthon és külföldön egyaránt. Mindezekből annyit valósítanánk meg, amennyit a befektetések végső összege csak lehetővé tesz.
Most kanyarodjunk vissza oda, hogy miért választottuk a tőkebevonás eszközéül a közösségi finanszírozást. A fenti fejlesztéseket a crowdfunding kampány nélkül is meg tudnánk valósítani, de ez az organikus fejlődés jóval lassabban menne végbe. Úgy gondoljuk, hogy a közösségi finanszírozás nem csak ezt a folyamatot gyorsítaná fel, hanem egy kiváló lehetőség a körülöttünk formálódó közösség erősítésére. Mindenki, aki részt vesz a kampányban, a Fehér Nyúl tulajdonosa lehet. A célunk az, hogy a befektetők ne csak a tőkét adják, hanem ötleteikkel, meglátásaikkal is segítsék a főzdét.
A tényleges sörfőzde tulajdonosság mellé egyéb kedvezményeket és előnyöket is kitaláltunk, amik még vonzóbbá teszik a befektetést. Az állandó webshop és taproom kedvezmények mellett kiemelném az évente kétszeri privát rendezvényt és a limitált főzetekhez való hozzáférést. De ezeken kívül is még számos lehetőséggel jár a befektetés. Ezek részleteiért és a többi információért nézzétek meg a Tőkeportál oldalát, és regisztráljatok, hogy a kampány későbbi szakaszában is el tudjuk juttatni nektek a fejleményeket, információkat, teendőket a befektetéssel kapcsolatban.
Írjuk együtt a Fehér Nyúl következő fejezetét!